ceturtdiena, 2015. gada 12. februāris

Mācību frizētavas, Patiesība un/vai Risks

   
Šodien man bija tā brīnišķīgā iespēja izzināt visus frizieru apmācību noslēpumus, atrodoties tieši pašā zinību epicentrā.

    Jau diezgan ilgu laiku, apmēram mēnesi, staigāju ar matu griešanas domām. Galu gala viens gads, kuru biju apņēmusies matus negriezt ir pagājis un nu mani nekas vairs nevar apturēt! Nu labi, patiesībā visa vaina ir tajā, ka tiklīdz mati izaug līdz pleciem, tā tie šķeļas, lūzt un visādi citādi mirst. Un nu jau tas bija pāri maniem spēkiem, skatīties uz šo ne – labumu. Godīgi sakot, jau tad, kad redzu transportā kādu, kuram mati šķeļas, nepatīkami, gribas visus matus pa vienam lēnām pārdalīt, izklausās diezgan dīvaini, bet fakts, tā pat kā ir cilvēki, kas nevar uz pumpām skatīties un spēj domāt tikai par to kā tās izspiest, lai nerēgojas. Abi šie ļaunie kārdinājumi piemīt arī man, tieši tādēļ man bija steidzami jārīkojas.

   Tā kā esmu taupīgi skopa un man nebija ne jausmas, vai manus matus spēj glābt parastās šķēres, vai karstās šķēres, vai vēl sazin kādas jaunākās metodes matu glābšanā, nolēmu lielu naudu netērēt un atrast kādu mācību frizētavu. Jau iepriekš palasīju ļaužu komentārus internetā un nonācu pati pie sava scenārija. Parasta frizētava, kurā kāda jauna meistarīte drebošām rokām griež matus, kamēr dusmīgā pasniedzēja ir neapmierināta par katru studentes kustību, plus, visam klāt garas, jo garas stundas, kuras daudzi labprāt ietaupa maksājot atbilstošu summiņu. Bet galu galā lielākā daļa apgalvo, ka griezums kārtīgs, akurāts un, ja neņem vērā laika patēriņu var apmeklēt šādu iestādi.

   Nolēmu, ka man laika diezgan un varu arī izmēģināt savu laimi šādā frizētavā. Piezvanīju, pieteicos. Gatavojos uz 4h, man nav ne jausmas cik vajag tiem kas mācās. 

   Viss pasākums sākās ar manu tizlošanos pie ieejas durvīm. Dabūju divas reizes zvanīt, jo durvis nemāku atvērt. Vai man vienai liekas, vai tā tiešām ir, ka durvis uz iekšu never, tieši ārdurvis?!? Nu kas to lai zina, varbūt, kad nākamreiz iešu, papētīšu tuvāk. Tiekot kāpņutelpā nopriecājos, ka ir arī lifts, slinkums kāpt uz 6sto stāvu. Tikai atkal, liftam durvis, kas jāver uz sevi un tad iekāpjot tajā, ir vēl durvis kas aizveras nu ka jau liftos. Un kad nonāc galā atveras pirmās durvis, bet mazliet jāuzgaida, kamēr atbloķēsies pašu veramās durvis. Nu ko, laimīgi esmu tikusi līdz augšai. 

   Par laimi man neviens nejautāja, vai vēl kāds ieradies, varbūt, varu cerēt, ka ne esmu vienīgā, kas simtreiz zvana, jo durvis nemāk atvērt. Durvju dāma laipni parādīja, kur mēteli pakārt un ieveda mācību telpā. Kāds brīdis pagāja, līdz noskaidrojās pie kā tad esmu atnākusi. Ierādīja man vietu, noņēma nost lielu plastmasas galvu ar ielokotiem matiem, lai netraucē man spogulī skatīties. Tā sēdēju kādas piecas min., cik vēlāk sapratu, pasniedzēja bija izgājusi, līdz ar to darbs nebija uzsākams. Sēžot nopētīju telpu, viss ka mazā frizētavā, tikai daudz vairāk krāsas, līdzekļi, plastmasas galvu, tāfele un vēl divas frizējamas meitenes, kas tā pat gaidīja, kad atnāks pasniedzēja, lai studentes varētu turpināt darbu. Kopuma tur bija 4 studentes, trim bija dzīvas modeles, ieskaitot mani, ceturtā taisīja vakara frizūru manekenam.

   Kad ieradās pasniedzēja, daudz savādāka kādu biju iedomājusies, jauna un ne īgņa, darbs varēja sākties, protams vispirms tām meitenēm kuras tur jau sēdēja, diez, cik ilgi viņas tur sēdēja??? Beidzot pienāca arī mana kārta. Pasniedzēja izjautāja ko vēlos. Pirmā brīdī domāju, ka vairāk ka galus apgriezt nevarēs, bet izrādās var arī frizūru. Izklāstīju savas vēlmes, pat foto atnesu parādīt. Tas jūtami atviegloja studentes darbu, lai gan esmu pilnīgi pārliecināta, ka viņa labprātāk būtu man apgriezusi galus. Tad sākās pats interesantākais. 2,5h laikā dzirdēju un redzēju daudz un dažādu frizieru terminus, par paura daļu un pakauša daļu par grādiem un leņķiem, par matu šķipsnu kārtam oficiālām un neoficiālām. Pēc katra mazā solīša atkal tika gaidīts, kad pasniedzēja varēs pienākt un pievērsties manai galvai. Pirmā brīdī jau sāku aizdomāties par to, vai vispār tā meitene kaut reizi ir matus griezusi, bet nē, viss labi, vismaz šķēres turēt prot, kā izrādās jāgriež ar īkšķi un zeltnesi. Uz beigām, kad citas „modeles” bija aizgājušas darbs jau gāja raitāk. Ik pa brīdim pasniedzēja pati pielika roku frizūras tapšanā. Kamēr stundas ritēja, man bija ekskluzīva iespēja redzēt ka top „mikrofons” frizētavā. Cik sapratu, ir noteikts daudzums un dažādu veidu frizūras kas frizierim jāuztaisa. Mikrofoni tika taisīti manekenēm. Galvu sadala daudzās sekcijās, matu šķipsnas tiek uzrītas matadatām konkrētā virzienā. Interesantākā daļa – cepure ar garu snuķi, kura galā tiek pielikts fēns un 10-15min. pūsts iekšā karstais gaiss. Pēc tam jaukās šķipsnas tiek uzkasītas. Kamēr tapa „mikrofoni” mana frizūra arī jau tuvojās noslēgumam. 

   Kopsavilkums. Pasākums tiešām ilgs un diezgan nogurdinošs, no otras puses izglītojošs, ja ir neliela interese par matiem. No pasniedzējas uzzināju, ka man ir ziemeļnieku mati, smalki, bet biezi augoši, garāki kā līdz pleciem neizaugs un, jau tajā garumā, visa apakša ir mirusi. Nespīd man Salātlapiņas mati. Pat karstās šķēres, krāsošana un nekrāsošana man nelīdzēs. Laikam būs jākļūst par īso matu lēdiju, labi, ka man piestāv. 
  
    Ja man jautātu, vai ietu vēl kādu reizi, domāju, ka jā, jo, galu galā, zināšanu nekad nevar būt par daudz, un no sēdēšanas friziera krēslā lieku stundiņu vēl neviens nav nomiris. Frizūra tiešām laba, pasniedzēja neļāva sačakarēt manu vienīgo galvu un tās rotu, tā kā viss kārtībā.
 

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru