sestdiena, 2015. gada 4. jūlijs

Izaicinājums Wings for Wheels

Orientēšanās uzdevums - šaušana
   Šajā vasarā, pirms divām nedēļām, man nāca interesants piedāvājums, braukt uz nometni invalīdiem, kā asistentam. Par organizāciju Wings for Wheels uzzināju tikai šā gada maijā un jūnija beigās pati devos neplānotā braucienā, nedēļas garumā, kalpot cilvēkiem ar dažādiem kustību traucējumiem.

   Pirmajā brīdī domāju, ka esmu gatava, jo galu galā, savā ikdienā strādāju ar cilvēkiem, kuriem ir speciālas vajadzības (īpašas vajadzības ir mums visiem:),  bet nekad nebūtu domājusi, ka izglītībai šeit nav nozīmes, svarīga ir tikai sirds attieksme.

Visi kūkas gatavo
   Ja mēs tā labi padomājam, cik bieži uz ielām, veikalos, kafejnīcās, kino un visur citur mēs redzam cilvēkus ar invaliditāti? Tik pat kā nemaz. Un godīgi, tas bija viens no iemesliem, kādēļ mazliet baidījos, braucot uz šo nometni.

Meitenēm skaistumkopšanas vakars un pēc tam fotosesija :)
   



Mans priekšstats par cilvēkiem ratiņkrēslos līdz šim ir bijis ļoti greizs. Domāju, ka šie cilvēki sēž mājās, dzīves sagrauti, nelaimīgi, domājot par labo pagātni, ja tāda ir bijusi, vai arī dzīvojot iedomu pasaulē, kurā viss ir kārtībā, vai dusmojoties uz sevi, cilvēkiem un Dievu, dzīvojot tikai ar vienu jautājumu, ”Kāpēc es?”. Man nebija ne jausmas, vai es kādu neaizvainošu ar savu skatienu, vai kādu vārdu ko pateikšu ne tā, vai maz drīkst iet klāt. Zinu, ka ir cilvēki, kas saviem bērniem māca uz ielas neskatīties uz cilvēkiem, kuriem ir kādas problēmas, man tas netika mācīts, bet kaut kādā veidā zemapziņā tik un tā ir iesēdies un, tad, es jūtos kā ļaunā, jo no vienas puses prāts saka neskaties, no otras puses, man ir sajūta, ka ar savu attieksmi pazemoju otru it kā negribētu viņu redzēt, vai ignorētu viņa eksistenci un personību.
Kamēr meitenes krāsojas, puiši izjauc datorus






Cēsu baptistu draudzes zvanu ansamblis
Pagājušajā nedēļā mana domāšana un skats uz realitāti tika izmainīts.
Zinu, ka braucot kalpot galvenais mērķis ir dot, bet man nez kāpēc liekas, ka šoreiz ikviens, kas bija nometnē deva man. Pavadot nedēļu kopā ar dažādiem cilvēkiem, iepazīstot viņus, palīdzot, daudz kas mainījās manā domāšanā un dzīves redzējumā.
 
Ekstrēmā diena - izbraucieni ar kvadraciklu un džipiem
   Kādēļ izvēlēties redzēt tikai ratus, vai kruķus, vai vēl nez ko, bet neredzēt cilvēku. Es ieraudzīju, un pārsteigums, par to cik sirsnīgi, atvērti, draudzīgi un cerību pilni viņi var būt, ir liels. Pārņem kauns zinot, ka varu žēloties par dzīves sīkumiem, kamēr cilvēks, kuram būtu par ko skumt, vai dusmoties ir izvēlējies priecāties. Lielākā daļa manis iepazīto cilvēku ir inteliģenti, izglītoti, interesanti, radoši, prieka, miera un cerības pilni cilvēki, kuri neļauj nevienai problēmai sevi nospiest, vai ierobežot. Un lielākā daļa nav mājās sēdētāji, bet gan sabiedriski aktīvi, dažs, pat aktīvāks par mani:)

Sporta spēles
   Varētu brīnīties, par kādu cerību un prieku var būt runa, ja dzīve nav izcila un visas vēlmes un vajadzības nav piepildītas? Lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju tic Dievam. Bet, ja uzdošu jautājumu, kā tu tici, vai Kam tu tici, ko tev dod šī ticība, atbildes nebūs. Cilvēks, kurš skaidri zina Kam viņš tic, var dzīvot mierā, kas ir pāri cilvēka loģikai, saprašanai, priekā, neskatoties uz apstākļiem sev apkārt un viņam ir cerība, kas ir ticība par nākotni. Patiesu mieru, prieku un cerību var dot tikai Jēzus, kur pirms 2000 gadiem nomira pie krusta, uzņēmās vainu par visiem mūsu grēkiem, lai šodien tev un man, mums būtu brīva iespēja runāt ar Dievu kā ar tēvu un draugu. Ticība ir dāvana pēc kuras var lūgt, un pat ja tu negribi ticēt, bet gribētu gribēt ticēt, tad arī to var lūgt.
Ugunskura vakars
   Esot šajā nometne sapratu, ka tieši Dievs ir Tas, kurš dod  iespēju ieraudzīt sevī un citos patieso identitāti un personību. Ar Viņu nekas nav neiespējam, un dzīve ir izaicinājumu un piepildījuma pilna.

Vēl viens asistents - ar zobiņiem :D
   Protams, negribu uzpūst milzu rozā burbuli, par to cik dzīve ir jauka, bet esmu sapratusi, ka lielākoties nekas nav tāds kā izskatās no malas un tikai saņemoties drosmi un pieejot klāt var ieraudzīt īstenību un atrast patiesos dārgumus.
   P.S. Dārgumu meklēšana un iegūšana visos laikos ir bijis smags darbs, bet tas ir to vērts.
 
   P.P.S. Ja interesē kaut kas vairāk gan par nometni, gan par organizāciju, šeit ir facebook mājaslapas adrese.
 

1 komentārs:

  1. Man prieks, ka tu piekriti izaicinaajumam, un vel vairaak priecaajies, kaizbaudiiji sho laiku. Es jau teicu, ka kopsh braucu shii ir mana miiljaakaa nometne, varbuut tev ar taada kljuus :)

    AtbildētDzēst