otrdiena, 2016. gada 6. septembris

Izraēla / Palestīna 7. Diena

7. Diena

Pirmais rīts, kad varam celties cikos vēlamies, vakar domāju, ka gulēšu veselu mūžību, bet esmu augšā jau pirms 10tiem. Kopā paēdam brokastis lēnā, nesteidzīgā mierā. Pirmo reizi nogaršoju vīģes svaigā  veidā. Nu ļoti garšīgas, saldas un sulīgas. Domāju, ja pie mums tās augtu kā šeit, kā āboli, tas būtu viens no mīļākajiem augļiem.

Pārspriežam savus dienas plānus un nonākam pie lēmuma apmeklēt "Shepars fealds", kur, kā vēsta vietējie, eņģeļi ganiem parādījās, lai pastāstītu prieka vēsti par Mesiju, kas dzimis. Šī vieta atrodas Palestīnas pusē ārpus Betlēmes, bet gana tuvu, lai aizietu kājām.

Kamēr vēl pa māju čammājamies, mēģinām tikt pie manas atpakaļbiļetes, lai nav jāmokās piektdien, no dievkalpojuma atgriežas Kaspars un Teiksma. Esam uzlūgti pie Maikla uz pusdienām. Visi dodamies turp un, jau atkal, esam laipni uzaicināti un bagātīgi cienāti. Tik viesmīlīgs cilvēka, kas nemeklē savu godu un dara visu Dievam par godu nevar bieži sastapt.

Mēs izstāstām savu dienas plānu, noskaidrojam, vai ir vērts doties uz "Salaman pools", lieli baseini, kurus Salamans licis uzbūvēt un pats devies tur peldēt atvaļinājumos. Šodien, diemžēl, tur vairs nav ūdens, šajos baseinos, lai gan agrāk Maikls bērnībā ir pats tur peldējies. Šodien ūdens nav, jo esot ļoti dziļš un vairāki cilvēki ir noslīkuši. Skumji, būtu interesanti nopeldēties tādā vietā, it īpaši, kad tas ir tikai 1h gājumā no mājām.

Maikls piedāvā mūs aizvest un mēs ļoti priecājamies, jo ārā ir karsts, ceļš ir pagarš un vakardienas apdegumi svilst saulē. No atvešanas atpakaļ laipni atsākāmies, jo zinām, ka Miklam jāstrādā un paši gribam mierīgi izstaigāt laukus.

Kad esam klāt, mūsu skatam paveras parka vide. Manā galvā, iztēlē, bija kalns, klajš lauks, kaut kur, kāds vīģes koks. Nekā no tā nav, toties ir baznīciņa kurā ir brīnišķīga akustika un man vienatnē ir iespēja padziedāt. Vide ļoti skaista, vairākas iekārtotas vietas, kur noturēt dievkalpojumus ārā. Divas skaistas kapeliņas alās ar nokvēpušiem griestiem. Tieši kamēr tur esam vienā no tām svētbrīdi notur tūristi no Ganas un otrā misi ar mūkiem un priesteriem vairāki citi tūristi. Ļoti skaisti, dārza vidū strūklaka.

Atpakaļ ceļu mērojam kājām. Augšā un lejā pa kalniem, bet lielākoties augšā. Ejam garām vīnogulājam, kur aug sarkanās vīnogas. Nogaršojam tās. Tur pat netālu ieraugu koku ar violetiem augļiem un, kā izrādās, tās ir tumšās vīģes. Gatavas, mīkstas, saldas, sulīgas, garšo kā ērkšķogu un upeņu apvienojums, savādākas kā no rīta ēstās, tās bija gaišās.

Tā saēdušies, laimīgi atgriežamies mājās. Aši dušā un jau atkal ceļā, šodien svētdiena, braucam uz Jeruzalemi, uz dievkalpojumu pašā vecpilsētā. Ienākot baznīcā jau dzirdam slavēšanas mēģinājumu dažas dziesmas atpazīstu un dziedu līdz, arī šeit laba akustika, un dzied bez mikrofoniem un elektriskiem instrumentiem. Pilnīgi cita lieta.

Esam anglikāņu draudzē. Dievkalpojuma forma ļoti līdzīga luterāņu draudzei, tikai slavēšana ir daudz dzīvāka un ļoti piepildīta. Dievgalds ļoti īpašs ar to, ka katram personīgi mācītājs rokā deva matza un doto gabaliņu ielaužot teica, "Kristus miesa, kas par tevi lauzta" un saņemot vīnu "Kristus asinis, kas par tevi lietas". Pēc dievkalpojuma slavētāji turpina slavēt un tas ir ļoti īpaši, uzrunājoši. Ingus ar Diānu izgājuši ārā pasēdēt un kad atnāku, Diānai klēpī kaķenīte saldi guļ, pati atnākusi :)

Ir jau vēls, vēl viena gara diena ir pagājusi, lēnām ejam uz autobusu pārspriežot sprediķa tēmu par sabatu, par to, ka sabats ir priekš cilvēka un, ka patiesu sabatu var izbaudīt tikai Izraēlā, jo šeit tas tiek ievērots īpašā mierā. Diemžēl mums nebija iespējas to redzēt savām acīm, bet būs iemesls atgriezties.

Ir jauki, ka ceļā uz mājām ir gana daudz laika sarunām, jo ikdienā esot aizņemtiem ne vienmēr izdodas parunāt, bet tik bieži šīs sarunas savā starpā stiprina, iedrošina, iepriecina un satuvina. Slava Dievam par to, ka varam būt viena ģimene Jēzū Kristū!