trešdiena, 2013. gada 11. decembris

Saldējuma mašīna II



Tiecoties pēc Itāļu saldējuma mājās…



Savu daiļo mašīnu gaidīju veselu nedēļu, kura nez kāpēc likās garāka kā visas citas darba nedēļas. Un tieši dienā, kad beidzot saņēmu ilgi gaidīto sms ar ziņu, ka sūtījums no Pasta stacijas jāizņem divu dienu laikā, es nebiju centram ne tuvumā. Par laimi, man ir brīnišķīgi mājinieki, kuri brauc caur centru un  arī grib saldējumu.

Pēdējā brīdī paspēju piezvanīt un atgādināt par sūtījumu un te mani sāk izprašņāt kas nepieciešams saldējuma pagatavošanai…hmmm….āāā…..mjā, nav ne jausmas – piens, cukurs… Veselu nedēļu gaidu savu aparātu, bet ne reizi neesmu pameklējusi kādu recepti. Nu aši google vaļā, bet nekas steigā neuzrunā. Nu labi, saldēsim plūmju sulu ar kafijas pienu.

Mašīna ir uz virtuves galda, pamācība rokā. Biju kaut kur lasījusi, ka kāda no detaļām jāsaldē, bet nepievērsu uzmanību cik ilgi..( tikko apjaušu cik maz zinu par savu sapņa aparātu, laikam koncentrējos un gardo iznākumu) Nu tā, vismaz 8h jāsaldē viss bundulis, kurā tiks maisīts saldējums. Un mēs cerējām tikt pie saldējuma šovakar…naivi. Izskaloju trauku un ielieku saldētavā. Pārējai pamācībai pārskrienu pāri, apstājos pie brīnišķīgā teikuma, ka servē izmantojot bumbiņveidotāju.
Nākamajā rītā sakuļu pienu ar sulu un mašīnā iekšā. Man mājās ir diezgan steidzīgs viesis, kuram piesolu, ka saldējumu viņš paspēs nobaudīt, jo saldēšana aizņem 20-25min, instrukcijā minēts, ka var saldēt līdz 40min, bet es taču esmu optimistiska. 


 
Pēc 20 min nekas nav mainījies, viss tik pat šķidrs, aši iebāžu karoti, lai pārbaudītu, vai acis mani nemāna – redze laba. Nolemju piebērt mazliet parasto un vaniļas cukuru, jo liekas paskābs. Pēc 40min maisīšanas skats tāds pats kā pirms 20min un pēc 1h nekas nav mainījies. Tā nu saprotu, ka saldējuma nebūs, bet būs piena kokteilis. Nav jau slikts, bet nav arī saldējums…




Ķeros klāt instrukcijai. 


  • ·         Saldētavai jābūt -14C, cik man ir – nav ne jausmas.
  • ·         Bundulīt jāievieto politelēna maisiņā pirms ievieto saldētavā.” Kāpēc!?” nu labi…
  • ·         Saldējums jāgatavo pēc norādītās Recepte.
 
 Trīs daiļi punkti, kuri būtu jāievēro un par maisiņu vispār teikts ietiecamajā zonā. 




Sagatavojos, lai vakarā sāktu no sākuma – pagriežu lielākus grādus saldētavai, bet vēl aizvien nezinu cik. Man termometrs kaut kur izčabējis. Bundulīti ietinu maisā un saldētavā iekšā. Vakarā gatavoju saldējumu pēc norādītās receptes. Saldēju 1h un nekā…. Auksts salds piena un krējuma maisījums. Ielieku saldētavā ar visu bunduli, ik pa brīdim apmaisu, un no rīta man ir kaut kas līdzīgs saldējumam – jūtama sniega klātbūtne, pieņemu, ka piens vainīgs, lai gan izmantoju 5% pienu. 

Tātad recepte arī nav pie vainas, ja aparāts nesasaldē. Uzgriežu saldētavu uz max un bunduli atpakaļ un pāris h, galu galā viņš tur salst jau diennakti. Visā šajā eksperimentēšanā ir divi mīnusi: 1. Negribētos atklāt, ka esmu iegādājusies brāķīgu aparātu, jo diez vai man kāds viņu mainīs, ja tehniski viss notiek. 2. Ledusskapis ar saldētavu ir savienoti, grādi ceļas abām sekcijām un mans gardais pesto paliek cietāks ( labi, ka olīveļļa neļauj pavisam sasalt)

Trešais mēģinājums – banānu nektārs ar saldo krējumu un mazliet vaniļas cukuru. Pēc 40min šis maisījums ir sabiezējis par biezu dzeramu dzērienu. Pēc 1h konsistence tāda pati. Saprotot, ka nekas nemainīsies saleju pa glāzēm (atkal jūtams sniega efekts, bet tā jau tas varētu būt, ja izmanto sulu no pakas, nevis svaigi spiestu). Var jau būt, ka tā tam jābūt, jo saldēju sulu nevis saldējumu ar banāniem, par to spriedīšu vēlāk. Galvenais ir tas, ka kaut cik tomēr sasala mans brīnums.



Plānoju sasaldēt vēl kaut ko – tas ir, kaut ko pēc saldējuma receptēm, lai noskaidrotu, vai vainīgs bija temperatūras trūkums un to, vai sniega efekts atkārtosies. Tādēļ būtu pateicīga, ja kāds padalītos ar savu brīnišķi gardo saldējuma recepti priekš šīs mašīniņas (literāri pareizs locījums :D).


Nu tas arī viss, drīz ziņošu kā tad man veicās un, ja izdosies kas labs, aicināšu ciemos :)

Foto no interneta resursiem

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru